Archive for Juliol, 2017

APROVAT EL DOCUMENT ‘ARA ÉS DEMÀ’, EN EL QUAL HA PARTICIPAT LA CCAPAC

Dimarts, Juliol 25th, 2017

El document Ara és demà,  que va impulsar el Departament d’Ensenyament a instàncies de l’exconsellera, Meritxell Ruiz, ha estat aprovat pel Consell Escolar.

Ara és demà és el debat -en què ha participat la CCAPAC amb les seves propostes- “sobre el possible nou sistema educatiu per a Catalunya, que es basa en textos que han fet cinc experts en diferents àmbits. Durant el curs, s’ha demanat l’opinió a més de 100.000 persones, totes procedents dels diferents actors del sector. Amb totes les propostes, el Consell Escolar de Catalunya ha elaborat un text definitiu que lliurarà a la consellera d’Ensenyament, Clara Ponsatí, i que ella hauria de lliurar al Parlament”, tal com recull el diari ARA.

“En aquestes ponències s’ha discutit sobre arquitectura acadèmica –etapes educatives, transicions entre etapes–, sobre els centres docents –el projecte educatiu, l’autonomia–, el professorat, els alumnes i els grans principis que emmarquen aquests elements, com l’equitat o el pluralisme, entre altres”.

LA CCAPAC, ENTRE LES ENTITATS SIGNANTS DEL PACTE PER LA REFORMA HORÀRIA

Dimarts, Juliol 25th, 2017

La CCAPAC és una de les 110 entitats i institucions que han signat el Pacte Nacional per la Reforma Horària, pel qual es comprometen a treballar per aconseguir que l’any 2025 els horaris de Catalunya s’hagin equiparat als dels països europeus i que, per tant, les persones tinguin uns horaris més racionals i saludables.

Aquest pacte inclou, a banda de l’àmbit de l’educació, els de la sanitat, la cultura, el comerç, la feina i l’administració. Entre els compromisos per al 2025, hi ha diferents objectius, com recuperar les dues hores de desfasament horari respecte a la resta del món i impulsar una nova cultura del temps a les organitzacions, a favor de models més eficients i més flexibles, entre altres mesures.