LA CCAPAC SIGNA EL PACTE CONTRA LA SEGREGACIÓ ESCOLAR

La CCAPAC, representada pel seu president, Albert Alegre, ha estat una de les entitats signants del Pacte contra la Segregació Escolar impulsat pel Síndic de Greuges. S’hi han adherit també el Departament d’Educació, gairebé tots els ajuntaments de més de 10.000 habitants, d’altres agents de la comunitat educativa –entre els quals la FECC- i els grups parlamentaris de JxCat, ERC, CatEnComú i PSC.

La principal proposta és un nou decret d’admissió que garanteixi un repartiment més equitatiu de l’alumnat, establint, per exemple, una proporció màxima d’alumnes amb necessitats educatives específiques per centres d’una mateixa zona o la limitació de l’escolarització de matrícula viva a centres d’alta complexitat.

Amb la signatura d’aquest pacte, el Departament d’Educació es compromet a tirar endavant, tan aviat com sigui possible, diverses mesures per afavorir un repartiment més equilibrat de l’alumnat als diferents centres educatius. En total, es preveu fins a 30 actuacions i 189 mesures per començar a implementar aquesta legislatura. Per això, s’ha posat sobre la taula un nou decret que reguli l’admissió de l’alumnat i que estableixi la proporció màxima d’alumnes amb necessitats educatives específiques que pot tenir un centre d’una mateixa zona, l’oficina electrònica de preinscripció, la publicació de les quotes per part de totes les escoles, i el seu règim legal, i altres exigències de transparència com pot ser les vacants. Per tal de protegir els centres d’alta complexitat, també es preveu que la matrícula viva, aquella que es fa durant el curs i que normalment afecta aquesta tipologia de centres perquè hi poden quedar vacants, es limiti.

El Pacte també vol garantir la gratuïtat total de l’escolarització als centres sufragats per fons públics, evitant les aportacions de les famílies, i per això preveu millorar també el finançament de tots els centres públics i concertats, en funció de la seva coresponsabilitat i amb una aposta més clara per augmentar més els recursos, econòmics i de personal, als centres d’alta complexitat. Per aconseguir aquesta gratuïtat, es preveu crear una comissió d’estudi del cost de la plaça.

Comments are closed.