Educació Primària
Jo més
Capricis i exigències

L’Ignasi i la Mariona estan preocupats: el seu fill Bernat porta una temporada molt exigent. Té vuit anys, és un nen espavilat i força treballador, ha tret bones notes, s’ha portat bé i té un germà petit que l’admira per tot. Sembla que un nen com ell no hauria d’estar insatisfet perquè totes li ponen. Però des de fa un parell de mesos, que es va adonar que havia de ser el seu aniversari, que només fa que pensar en la festa.

Ha demanat als pares si podria convidar tots els nens de la classe, vol que sigui una festa recordada per tots. Que sigui especial, que sigui la millor festa, que no hi falti ningú. Que puguin venir els amics, els cosins, els tiets, els avis. Tots.

Vol que la festa duri tot el dia, que hi hagi un pastís de tres pisos, que els amics puguin fer jocs, esports i gaudeixin com mai. Tot això perquè fa 9 anys!

La Mariona diu a l’Ignasi

- No entenc què li ha agafat aquest any, però si només fa nou anys! Què passarà quan en faci 90!

L’Ignasi tampoc no ho entén, però analitza la situació:

- Dona, és que últimament les festes d’aniversari a l’escola s’han convertit en una mena de competència a veure qui la fa més grossa. Els pares d’en Daniel se’ls van emportar al Tibidabo, la Núria els va convidar a esquiar, en Xavier els va portar al parc de les aventures, i ell no es vol quedar enrere.

- Potser tens raó –diu la Mariona-, però també és cert que en Bernat porta molt malament no ser el millor, i potser això se’ns està escapant de les mans.

- Sí, com es va enfadar el dia que vam llegir les notes i només tenia set excel·lents! –diu l’Ignasi-. Sobretot perquè estava convençut que el seu amic Roger n’hauria tret nou.

- Potser hauríem de comentar-ho al grup de whatsapp de la classe -suggereix la Mariona– i demanar als pares que posem límit a totes aquestes coses.

- Vols dir que és una bona idea? –diu l’Ignasi-. Destaparem la capsa dels trons i hi haurà una d’aquelles discussions que no s’acaben mai. Jo potser en parlaria amb la tutora, a veure com ho enfoquen des de l’escola?

- D’acord –diu la Mariona-, però fins que no ho parlem amb la Roser, potser que nosaltres, aquí a casa, comencem a valorar les petites coses i deixem d’emmirallar-nos en totes les persones d’èxit.

- Ui, que difícil ho veig! -comenta l’Ignasi-, avui tornen a donar una pilota d’or a en Leo Messi i serà noticia tota la setmana.

Ens costa posar límit a les exigències dels nostres fills?

Com vivim les comparacions amb els amics?

Estem contents i sabem celebrar els nostres petits triomfs de cada dia?