Educació Infantil
Això sobra!
La canalla i els regals

S’acosten les festes de Nadal i l’entorn comença a omplir-se de llums, colors, pessebres de tots tipus, fires, anuncis, anuncis i més anuncis, sobretot a la televisió. I és que no sabem viure el vertader sentit del Nadal. Els nens fixen la mirada en joguines i objectes que faran servir poc o molt; el temps ens ho dirà.

La Martina i el Quim han agafat d’una botiga de joguines un catàleg i, tan bon punt han arribat a casa, han començat a encerclar les joguines que volen que els porti el Tió, el Pare Noel i els Reis Mags. No sé, tanta gent venint a casa a portar joguines, al final no hi cabran. Després han començat a barallar-se perquè tots dos volien la mateixa cosa i la volien encerclar.

La Noèlia (mare) els ha dit que s’ha de compartir i que, potser demanant joguines només als Reis, en tindrien prou. Que el Tió, a la millor cagava torrons i alguna coseta més, però res de joguines. Que el Pare Noel potser aniria a casa de nens més necessitats... En fi, una sèrie de suposicions, que no sap si els nens hauran entès.

I és que casa de la Noèlia i el Raül s’estava convertint en un txiquiparc d’aquests: bicicletes, patins, pilotes, Playmobil, nines, cuineta, disfresses... Cada Nadal, des que van néixer els bessons (5 anys), anaven acumulant joguines no controlades pels pares. Què vull dir? Doncs que, en comptes de parlar amb la família i dir-los que, encara que siguin els únics nebots i nets, haurien de preguntar què necessiten o què els faria il·lusió, per exemple, han deixat que la improvisació i el silenci s’apoderés de la situació. I així durant 5 anys! I és clar, arriba un moment que s’ha de fer neteja a casa, fent aportacions a la parròquia o a alguna ONG, o bé portar-los a una escola. I en el cas que no estiguin en condicions, llençar-les a les escombraries.

Jo no vull ficar-me en la vida de ningú, simplement dic el que penso d’allò que veig a l’escala. I ara, amb tot això, sortiré a comprar-me alguna coseta al centre comercial, perquè la jaqueta que porto ja no està de moda i així em dono un capritx aquest Nadal i amb una mica de sort, trobo parella, que amb la darrera no vaig tenir èxit.

Qui explica la història? Quina conclusió en treus?

Ens hem trobat en aquesta situació d’acumulació? Com responem

Com tenim el tema de les enveges i rivalitats? Com ho solucionem?