És bo SABER-HO
Rèquiem de Mozart

Us proposem una obra d’art per escoltar, La Missa de Rèquiem en re menor de Wolfgang Amadeus Mozart. Cal escoltar-la i sentir-la amb calma, sense preses.

L’octubre de 1791, un misteriós emissari va anar a veure Wolfang Amadeus Mozart per encarregar-li una missa de difunts. Aquest misteriós emissari mai va revelar el nom, ni per qui havia de ser aquella missa; va pagar per avançat. Mozart, que en aquell moment estava treballant en d’altres projectes, va anar posposant l’encàrrec fins que, ja malalt i pressionat de nou pel misteriós personatge, es posà a escriure l’obra encarregada. No la va acabar, però. Mozart morí el 5 de desembre de 1791 i algunes de les parts escrites van sonar en el seu propi funeral. Va ser acabada un any més tard pel seu amic i alumne Franz Xaver Süßmayr.

Ara sabem que el misteriós encàrrec era del comte Walsseg-Stuppach, amb la intenció de fer-lo passar com a obra pròpia i dedicar-la a la mort de la seva difunta esposa.