Créixer en la fe
Jesús s’apareix als deixebles
Pèrdua. Qui falta?

Al capvespre d'aquell mateix dia, que era diumenge, els deixebles, per por dels jueus, tenien tancades les portes del lloc on es trobaven. Jesús va arribar, es posà al mig i els digué:

--Pau a vosaltres. Dit això, els va mostrar les mans i el costat. Els deixebles s'alegraren de veure el Senyor. Ell els tornà a dir:

--Pau a vosaltres. Com el Pare m'ha enviat a mi, també jo us envio a vosaltres. Llavors va alenar damunt d'ells i els digué:

--Rebeu l'Esperit Sant. A qui perdonareu els pecats, li quedaran perdonats; a qui no els perdoneu, li quedaran sense perdó. Quan vingué Jesús, Tomàs, un dels Dotze, l'anomenat Bessó, no era allà amb els altres deixebles. Ells li van dir:

--Hem vist el Senyor.

Però ell els contestà:

--Si no li veig a les mans la marca dels claus, si no fico el dit a la ferida dels claus i no li poso la mà dins el costat, jo no creuré pas! Al cap de vuit dies, els deixebles es trobaven altra vegada en aquell mateix lloc, i Tomàs també hi era.

Estant tancades les portes, Jesús va arribar, es posà al mig i els digué: --Pau a vosaltres. Després diu a Tomàs:

--Porta el dit aquí i mira'm les mans; porta la mà i posa-me-la dins el costat. No siguis incrèdul, sigues creient. Tomàs li va respondre:

--Senyor meu i Déu meu! Jesús li diu:

--Perquè m'has vist has cregut? Feliços els qui creuran sense haver vist!

Els deixebles tenien les portes tancades... Davant la pèrdua ens pot més la por i l’enuig o la fe en Jesús ressuscitat?

De quina manera ens pot ajudar la fe en Jesús a acceptar la pèrdua dels éssers estimats i superar el dol amb major facilitat?

Tomàs no creia perquè no veia... Per què ens costa tant acceptar els plans eterns de Déu per a nosaltres centrant-nos, la majoria de vegades, en la nostra existència terrenal?