Educació Primària
Tu creus que la meva àvia es pot morir?
La por a la mort

Aquests dies en Jofre arriba a l’escola una mica trist. I és estrany perquè la Marta, la seva professora, que ja el coneix de l’any passat, sap que ell no és així: li passa alguna cosa.

Com que és un nen més aviat tímid, costa fer-li preguntes directament, perquè segurament no les contestarà.

Avui la Marta ha decidit parar l’orella a les converses que en Jofre té amb el seu amic Nil. Quan han estat al pati, en Nil ha preguntat a en Jofre:

- Tens ganes de venir aquesta tarda a jugar a casa?

En Jofre ha dit de seguida que sí, però s’ha quedat callat de cop. I ha continuat:

- No sé si podré venir perquè la mare i el pare van molt de bòlit aquests dies. Es passen el dia a l’hospital, amb l’àvia, i potser no em podran venir a buscar.

- Fantàstic! -crida en Nil-, així t’hauràs de quedar a sopar i a dormir a casa.

En Jofre esbossa un somriure, li agrada molt la idea de l’amic. Però aleshores li pregunta:

- Nil, tu creus que la meva àvia es pot morir?

- Sí -li respon en Nil sense pensar-ho gaire. Com es va morir en “Bobby”, el gos del meu tiet; tenia 17 anys i ja era molt vellet.

- Ja, la meva àvia té 76 anys i també és molt vella, però a mi no m’agrada que es mori, em fa una mica de pena i potser també de por.

- Va, Jofre no hi pensis que potser no es morirà. Si és a l’hospital, els metges la curaran.

- No ho sé, Nil, ahir la mare va tornar de l’hospital tota plorosa i no em va voler explicar per què...

- Doncs potser ho hauries de preguntar al pare. La Marta ha estat escoltant i no ha volgut intervenir en la conversa dels dos companys. Però ara ja sap quin tema haurà de tractar en una de les properes tutories amb la classe.

Com els podem parlar d’allò que encara no hem viscut?