Educació Infantil
Qui falta?
Els éssers estimats que ja no hi són

Quins nervis! A casa del Martí i la Jana comença a fer olor de Nadal. La mare ja ha comprat tot el necessari per fer els canelons, el menjar preferit dels bessons i de tota la família.

Enguany, l’avi Marcel no hi serà, ja que va morir al febrer a causa d’un càncer de pulmó. En Xavi va passar moltes hores a l’hospital i els nens ho van notar. Va ser un inici d’any molt dur per a la família.

En Martí jugava molt amb el seu avi i els primers dies d’escola no parava de parlar-ne. Que si l’avi està al Cel, que si la iaia i la mare ploren molt... En canvi la Jana no diu res, com si no l’hagués afectat tant.

A vegades, el Martí veu que la mare té els ulls humits; però ella diu que és per culpa de la ceba, que li fa plorar.

Quan han parat taula per als convidats, la Jana anava dient el nom de cadascun d’ells i col·locant els coberts:

- Jo, la tieta, el tiet, la Mariona, el Lluc, la mare, el pare, el Martí, la iaia i l’avi! -diu tota decidida.

- Jana! -diu la mare-. L’avi ja no hi és -li diu tot mirant-la als ulls.

- És igual! -diu cridant.

- D’acord -s’asseu la mare tota trista.

En arribar els convidats, s’han saludat, han cantat un parell de nadales davant el Naixement i s’han assegut.

En seure, el Lluc s’ha adonat que quedava un seient lliure i ha preguntat:

- Qui falta?

Tots han abaixat el cap amb alguna llàgrima als ulls.

Has viscut aquesta situació?

Estem preparats per parlar sobre la mort? Continua sent tabú?

Si parlem de la mort, què diem?