Créixer en la fe
L’home de les mans lligades
Llibertat

Era un home com tots els altres.

Una nit, de sobte, van trucar a la seva porta. Quan va obrir... es va trobar amb els seus enemics. Eren diversos i venien a buscar-lo. Li van lligar les mans i se'l van endur. I a la presó va començar la seva vida de mans lligades.

Li van dir que així era millor, que amb les mans lligades no podia fer res dolent. I van anar deixant guardians a la porta.

Al principi es va desesperar i va intentar trencar els lligams.

Quan es va convèncer que els esforços eren inútils, va maldar per acomodar-se a la nova situació. A poc a poc va aconseguir sobreviure, fins i tot amb les mans lligades.

I va arribar a creure que, efectivament, era millor viure amb les mans lligades. Gairebé podia considerar-se un home afortunat. Estava ja tan acostumat als seus lligams...

Un dia els seus amics van sorprendre els guardians i van trencar els lligams de les seves mans. "Ja ets lliure", li van dir. Però havien arribat tard: les mans de l'home estaven totalment atrofiades i mai podrien ser ja unes mans lliures

Carlos Giner  (webdepastoral)

En quin moments ens trobem amb les mans lligades la nostra VIDA?

Ens fem “esclaus” de les coses, de les circumstàncies?

Com influeix el mòbil en la nostra vida? En som esclaus? Ens lliga de mans?