Educació Infantil
"9"
Comença un nou curs

Un nou curs l’espera el Pol; però les novetats s’han amplificat. El canvi de pis ha suposat unes vacances un xic mogudetes: mudança, neteja i tria de joguines i altres andròmines, dormir a ca la iaia...

En un tres i no res, ens hem plantat en el primer dia de classe. En Pol comença P4 i no està gaire convençut de passar per aquella porta. La por s’ha apoderat d’ell i de seguida l’han vingut al cap els amics que va fer a P3 en l’altra escola, la mama, la iaia,... i aquí és quan han començat els plors i els tira i arronsa amb la mare. L’espectacle gairebé era homogeni, els sentiments se’ls encomanaven els uns als altres i les mestres els hi faltaven, mans, per a agafar-los, alhora que deien el famós discurs amb un somriure:

- Vine, ja veuràs que bé que t’ho passaràs!, N’hi ha molts nens i nenes!, Anem a jugar, mirar contes, fer plastilina,..., Si també hi és la (nom d’algun company/a),...

A casa, ja havia costat motivar-lo; sort que posant-li la samarreta del seu jugador preferit del Barça (9-Luis Suárez), havia afavorit la situació, almenys, fins a aquell moment.

Un cop tancada la porta de l’escola, les mestres intenten engegar la programació de la jornada amb una cançó de benvinguda. En Pol no vol seure a la rotllana ni apartar-se de la seva motxilla; però s’ha adonat que hi ha un altre nen (el Marc) que duu la mateixa samarreta que ell. La tutora que s’ha adonat de la situació, provoca l’encontre:

- Mira Marc, aquest nen es diu Pol i és nou. A més a més, porta la mateixa samarreta que tu i amb el mateix nombre!- diu tota sorpresa. En Marc és un nen autista, que li agrada, entre altres coses, tot allò relacionat amb el Barça i avui duia la seva samarreta preferida. En Pol s’ha acostat i ha assenyalat el número 9 que duia el Marc, amb un petit somriure. Ha acabat la jornada i, pel que comenta la tutora, tots dos han estat junts tot el dia. A casa, en Pol no para de parlar del Marc i de les coses que fa. Està desitjant que arribi demà per ensenyar-li els cromos del Barça que li ha comprat la iaia. Abans, però, preguntarà al Pol: Qui dius que t’ha convidat?

Com ens enfrontem a la novetat?

Com ho transmetem als nostres fills/es?

Com ho viuen ells/es?