Tens 500 amics, però quants et vénen a veure quan estàs malalt?
Amics i amigues dels nostres fills i filles

Converses a cau d’orella Maria (43 anys, mare de la Irene, de 13 anys, i d'en Llorenç, de 9) —    Fa dies que la Irene que em dona la llauna perquè vol obrir un compte de Facebook, però jo no ho tinc clar perquè crec que és molt petita. Diu que les seves amigues són com ella i totes tenen compte. Diu que volen fer amics nous. Em retreu que se sent marginada perquè no pot compartir res amb elles. Li dic que s'esperi una mica, que ja tindrà temps per poder-ho fer, però està tan capficada que no para d'insistir-hi. Estic ja cansada d'aquesta situació. Miquel (45 anys, pare d'en Martí, de 13 anys, i de la Sònia, de 10)

A aquesta edat, la comunicació és molt important per sentir que formen part del grup d’amistats. Si la teva filla hi insisteix tant, podries deixar-li obrir un compte i estar al seu costat a l'hora d'introduir-hi les dades, vigilar quines persones hi poden entrar i fer-te amiga digital seva. Procura també que l'ordinador des del qual es connecta estigui en algun espai comú de la casa. D'aquesta manera podries saber quin ús en fa i amb qui es relaciona a la xarxa, a més de potenciar espais de relació. Joan (51 anys, pare d'en Gerard, de 17 anys, i d'en Ricard, de 15)

El que m'expliques és molt semblant al que ens va passar fa dos anys amb en Gerard, fins que vam descobrir que quan estava tancat tantes hores no era per a l'estudi, sinó que estava enganxat al Facebook, xatejant amb amics fins a les tantes de la nit, enviant WhatsApps... i després estava tan cansat que no rendia prou a l'institut. El problema es va acabar quan li vam treure l'ordinador de l'habitació, li vam limitar l'ús del mòbil i vam marcar uns horaris. Ara bé, es va enfadar molt el dia que va estar malalt amb la grip i li vaig dir: Tens més de 500 amics, però quants et vénen a veure ara que estàs malalt! Rosa (46 anys, mare de la Paula, de 16 anys)

Estic molt preocupada, no sé què fer. Ahir la teva filla Marta em va dir que la Paula tenia una cita amb un noi de 20 anys que havia conegut al Facebook i que ella l'havia intentat convèncer perquè no hi anés, però no li vol fer cas. Què puc fer? Què li puc dir? Diu que té ganes de fer noves amistats i que els del cole els té molt vistos. Però això no són amistats, són contactes, oi?

(extret i adaptat de Família i escola)

Propiciem situacions per tal de conèixer els amics i amigues dels nostres fills i filles adolescents?

Sabem transmetre el valor de l’amistat a fills i filles?

Com gestionem com a pares i mares una relació d’amistat poc favorable?