Ja t'ho deia, jo!
Deures, notes, resultats acadèmics

Marina (45 anys, mare de la Nerea, de 12 anys, i del Cesc, de 14 anys) —Tinc entrevista amb el mestre de la Nerea la setmana vinent. Ens ha dit que mai no té deures perquè el nou tutor només posa feina als que ho necessiten, i no és el seu cas. De fet, l’agenda la té buida. Ens estranya, perquè donàvem per fet que a cicle superior tots portaven una mica de feina per fer a casa. Fins ara no ens havia mentit mai en temes de l’escola i això ens preocupa encara més.

Lola (43 anys, cunyada de la Marina i mare del Carles d’11 anys) —Faràs bé en parlar amb el mestre i preguntar-l'hi, perquè potser tens raó, i no els en posa, de deures. Però sembla estrany. Jo crec que més aviat és la Nerea que no se’ls apunta a l’agenda. En Carles sí que en porta feines per fer a casa. De vegades ha d’acabar exercicis, repassar, buscar informació, practicar una cançó de música… A mi em sembla que està bé; així, jo també veig el que està aprenent a l'escola i a més a més haig de dir que m’ agrada que suguin responsables i s’ esforcin.

Roger (47 anys, pare de l'Arnau i de l'Anna, de 13 anys) — Quina davallada de notes en aquesta primera avaluació! Ha suspès una assignatura. No havia passat mai. Jo pensava que ja eren autònoms per dedicar-se a fer els deures, a repassar el que havien fet a l'escola o a acabar alguna feina pendent. Com que jo ja no em recordo de la meitat de les coses quan em demanaven buscar-ho a internet, jo els deixava. I resulta que en realitat es passaven l’estona xatejant amb el mòbil o mirant vídeos del Youtube!!!! He pensat que el millor és posar-los un professor particular perquè els faci classes de repàs. Així acabarem amb les discussions. Ja t’ ho deia jo que així no anàvem bé!

Candela (45 anys, mare de l'Agnès, de 14 anys) —Em sembla que l'estratègia se't pot girar en contra. És difícil ajudar els adolescents en els estudis, però posar-los un professor sense que des de l’institut us ho hagin recomanat, no em sembla gaire bona idea. Vols dir que necessiten un reforç? Potser el que us cal és regular l’ús del mòbil a casa. Amb l’Agnès ens va passar una cosa semblant i vam haver de negociar el temps que podia fer-lo servir. La tutora ens va dir que, no necessitava cap reforç escolar, sinó que acordéssim unes pautes a l’hora de fer feina a casa i que se’n responsabilitzés. (extret i adaptat)

Els suspensos són responsabilitat seva?

És efectiu donar un ultimàtum o cridar o posar un càstig?

Sabem acompanyar els nostres fills i filles davant els resultats escolars?