Recordem la nostra adolescència?
Memòria

Els pares d’en Miquel conversen animadament amb d’altres pares de la mateixa classe del seu fill tot sortint de la reunió que ha tingut lloc la primera setmana de setembre a l’ escola.

En Miquel té dos germans més, en Pol i la Maria. En Pol començarà 6è de primària i la Maria 4t de primària.

La conversa gira entorn de l’ estiu. Entre rialles i bons propòsits pel nou curs, també s´hi obre un escletxa per a comentar com ha anat l’ estiu amb els fills adolescents.

El pare d’ en Miquel somriu quan veu la seva dona parlant acaloradament amb els altres pares i mares del què en Miquel havia fet aquest estiu.

De tornada a casa .....

Mireia, és normal que en Miquel arribés tard el dia que va sortir amb els amics a la disco , o que sortís quasi tots els dies amunt i avall a les nits. Jo també ho havia fet de jove quan estiuejava amb la família a Palamós.

Mira Ramon, el meu pare no em deixava sortir tant com tu i sempre li feia cas; i aquest fill teu no ha parat en tot l’ estiu a casa i a sobre quan li demanava d’ anar a comprar al matí, està clar, tenia son i dormia. Tenia l’ horari ben capgirat. I un cop dret, encara de mal humor per si li preguntava què havia fet, a on havia estat  i amb qui havia sortit.

Mireia, segur que tu tampoc explicaves res quan vam començar a sortir junts i ben cert que la teva mare t’ ho devia preguntar moltes vegades, veritat? Recordes que teníem 16 anys ?

Home Ramon, clar que li no li deia res, era molt xafardera. Eren les meves coses privades i havia de respectar el meu espai.

Ho veus dona! Davant de tot això somric, perquè recordo quan nosaltres  erem adolescents i fèiem el mateix. Jo recordo que no sabia el què tenia. Fins i tot un dia vaig decidir marxar de casa.

Després d’un moment de silenci, la Maria li diu al seu marit: Ramon, et sembla que avui de camí  a casa comprem unes pizzes i ens posem a mirar tots junts les fotos i la pel·lícula de l’ estiu? Serà una bona manera de mostrar-los-hi que ens importen i que estem el seu costat en aquest nou curs.

Pares i mares, recordeu la vostra adolescència?

Quines necessitats emocionals vau necessitar?

Fins a quin punt és bo recordar la nostra adolescència per comunicar-nos amb els fills?