És bo SABER-HO
Gracias, Finlandia - Xavier Melgarejo (Plataforma Editorial, 2013)

Què podem aprendre del sistema educatiu de més èxit?

L'escola esta en crisis. El sistema educatiu espanyol es troba en el ull del huracà de les lluites polítiques i de la discussió pública sense que els successius intents de reforma educativa portats a terme fins a data d'avui hagin evitat el fracàs escolar i millorar els resultats que obtenen els alumnes espanyol en els informes PISA.

Al altre extrem de la balança es troba Finlàndia, els seus estudiants destaquen com punters en comprensió lectora, domini matemàtic i coneixements científics. Com s'aconsegueix arribar a obtenir aquests resultats? Què diferencia el sistema educatiu finlandès del de la resta del món? Tant malament és l'educació a Espanya?