Educació Infantil
A tu qui t'ha tocat?
Les famílies i la comunitat

Avui les famílies de P5 han rebut una nota a l’agenda dels fills referent als apadrinaments lectors que hi tenen lloc cada any. Cada nen té assignat com a padrí un alumne de 6è amb qui, un cop per setmana, es troba per potenciar la lectura.

La Yassira, mare de la Latifa, ha rebut la notícia molt contenta; això sí, traduïda pel fill gran, ja que fa poc que ha vingut del Marroc i no domina encara l’idioma. Tot i així, la idea que la seva petita s’adapti a l’escola l’enorgulleix.

Com la Yassira, la Laura i el Miquel també han rebut la nota. La parella té un fill amb síndrome de Down que es diu Xavi i va a la mateixa classe que la Latifa. Sempre riuen i juguen junts, perquè el Xavi és molt divertit i juganer. Tot això fa que, a la sortida, els pares dels dos alumnes es trobin i intentin, si més no, intercanviar gestos de simpatia i cordialitat.

L’endemà de la comunicació dels apadrinaments, tot és trànsit de preguntes, comparacions, sorpreses i algun petit rebuig per part d’una família, la qual qüestionava la professionalitat dels tutors a l’hora d’assignar els padrins amb els fillols. Estaven segurs que el seu fill de 6è no aprendria res amb una alumna amb NEE (Necessitats Educatives Especials) i volia una entrevista amb la direcció perquè assignessin un altre fillol al seu fill. L’escola, defensant el projecte, ha intentat fer-los entendre la magnitud de l’aprenentatge que experimentaria el seu fill, sobretot de cara al futur. No van marxar gaire convençuts, però el projecte va tirant endavant.

Som conscients de la diversitat de la societat d’avui dia?

Responem amb tolerància davant les altres famílies? Ho transmetem als fills?

Com veuen els nostres nens els altres nens?