Educació Infantil
Ara toca triar escola!
Eduquem quan triem escola?

A la sortida de la llar d’infants:
- Fina, ja teniu escola per al Marçal? -demana l’Emma
- No pas! Encara ens ho estem mirant. Tenim tants dubtes! -respon la Fina
- Doncs mira el que m’han enviat al mòbil -diu l’Emma
El missatge deia:
La teva família és COALA, TIGRE o COSMOPOLITA?
FAMÍLIA COALA: busquen un centre que permeti el desenvolupament socioemocional de la criatura, amb un entorn ric de relació i creativitat.
FAMÍLIA TIGRE: tenen una exigència alta en el nivell acadèmic i no tant una preocupació educativa. Per a aquestes famílies, el més important són les competències avaluades o les qualificacions, i donen molta prioritat al fet que les criatures surtin ben preparades curricularment.
FAMÍLIA COSMOPOLITA: tenen una preocupació global de l'educació i volen un currículum multicultural i d'immersió en llengua estrangera.
Michael J. Petrilli, vicepresident del Thomas B. Fordham Institute (www.edexcellence.net)
- Oh! -fa la Fina-. Ara sí que tinc dubtes!

La Fina s’acomiada de l’Emma i marxa amb el fill a casa. Havia de parlar amb el marit urgentment del tipus de família que eren.

- I si l’Enric és TIGRE i jo COALA? -es preguntà mentre arribava a la porta de casa.
Vint minuts més tard, arriba l’Enric:

- Fina, què passa? A què ve tanta urgència? -preguntà estranyat.
- Tu ets TIGRE, COALA o COSMOPOLITA? -li diu tota neguitosa.
- Però de què em parles? Jo sóc culé de tota la vida -respon tot cofoi.
- Que no! Mira això que m’ha passat al mòbil l’Emma, la mare del Pol.
- Caram! –exclama l’Enric-. Doncs no ho sé! Potser em quedaria amb el TIGRE -respon tot tranquil
- Sí? I què passa amb l’afectivitat? Què serà del Marçal? Pobret, tan petit! I si plora? O es fa mal? O no té amics? Vaig a trucar a ma mare! -diu l’Emma tota desesperada
- Però tu penses que això dels animals ens ha d’afectar? -pregunta l’Enric-. Només hem d’apuntar el nen a una escola i punt!, afirma. -Sí, és clar! Però no pots apuntar-lo a qualsevol escola, podria sortir delinqüent! Mira què li va passar a la teva germana -li diu la Fina
- Eh, eh, eh! -fa l’Enric-. No hi fiquis la meva germana, en això! -salta enutjat-. Pensem què volem i descartem escoles.
- Molt bé! Vinga! Truco a l’Olga a veure a quina escola anirà el seu fill -diu tota decidida

Què o qui determina l’escola que triem per al nostre fill?

És un assumpte privat de la mare o el pare individualment o cal decidir-ho conjuntament?

Quin paper hi juga el nen?