Una pel·lícula per VEURE
EL GEGANT DE FERRO Brad Bird, EEUU, 1999

Aquesta és una pel·lícula d'animació infantil que ens transmet uns quants valors. Es tracta de l'adaptació d'un llibre del Ted Hughes, The Iron Man, que explica la història d'un robot gegant que ha caigut a la terra procedent de l'espai. S'alimenta de ferro i està a punt de morir electrocutat, quan un nen del poble, Hogarth Hughes, el salva. Aquí comença la seva amistat. El nen vol ocultar el robot, perquè hi ha un agent del govern que ha estat enviat al poble per investigar els fets i que pensa que han de destruir el gegant abans que ell els destrueixi. Hogarth aconsegueix amagar el seu amic de ferro a la deixalleria-taller d'en Dean McCoppin.
Al llarg de la història veiem com el robot gegant va adquirint qualitats humanes: aprèn a parlar i a moure's amb expressivitat pròpia d'una persona; juga amb el nen i ajuda a en Dean amb les seves escultures de ferro; va desenvolupant la delicadesa per no fer mal quan es mou; va aprenent les reaccions emocionals dels éssers humans (per exemple, pateix quan uns caçadors maten un cérvol al bosc).En Hogarth també li ensenya que la mort és part de la vida, que morir no és dolent, perquè tenim una ànima que és immortal. Això sí: el que és dolent és matar.
Aquest missatge és part del nucli central de la història, ja que, de fet, el robot ha estat programat com una màquina de matar, com una arma de destrucció. Però, gràcies a l'amistat d'en Hogarth i en Dean, ara no vol matar. Els seus amics li han fet el regal més gran que es pot fer: els sentiments, la capacitat de decidir què vol ser i una ànima com la dels humans.