Teletreballar

CONVERSES

«Paula Marí i Joan López són un matrimoni de Terrassa, amb filles bessones de 9 anys. Ella és dissenyadora gràfica, autònoma, que s’estava en un coworking abans de la pandèmia, i ell, economista, treballa per a una gestoria. “Durant els mesos forts del confinament, evidentment vam estar tots quatre a casa, i va ser un sotrac molt fort perquè havíem de seguir treballant i produint, amb les nenes allà. Són dues i amb una edat altament demandant. Va haver-hi moments molt difícils de gestionar, amb molt d’estrès!”, recorda la mare. “És cert que al ser bessones s’entretenen una estona juntes, però també hi ha picabaralles contínues, molta competitivitat i constantment t’estan reclamant, amb el clàssic «Mamaaaaa, vineeee!»”, remarca. “Havíem d’esgarrapar el temps de nit i de matinada, robant-nos hores de son. Jo estava més acostumada a fer teletreball perquè sempre m’ho he anat combinant amb el coworking, però al Joan se li va fer una muntanya”, apunta Marí.

De seguida que va poder, ell va tornar a la gestoria presencialment, on segueix, però ella -que ha perdut, diu, fins a un 35% dels seus ingressos recurrents per manca d’encàrrecs i descens de clients- ha deixat el coworking i s’ha instal·lat al despatx de casa. “Tot i que el coworking és un espai on socialitzes i comparteixes molt, és una despesa que no em puc permetre ara per ara. I a casa m’ha tocat viure moltes aventures, com quan van confinar la classe de les nenes perquè hi havia un company positiu de coronavirus. I durant 10 dies van estar a casa!”, exclama. “Això sí que ha sigut un cop dur, que me l’he menjat jo tota soleta, a costa del meu temps laboral i la meva salut mental. Per atendre-les, acompanyar-les en els deures, en la connexió al Zoom amb la classe, gestionant els dos ordinadors i la tauleta que tenim... He hagut de tornar a treballar a hores intempestives per atendre els pocs clients que conservo. Me n’he sortit -diu-, però ja confirmo que això no és teletreball, sinó una cursa d’obstacles esgotadora. I com a treballadora autònoma sents que no tens gairebé drets”, assegura.»

Extret de : Teletreball i conciliació, missió impossible? https://criatures.ara.cat/familia/teletreballar-i-conciliar-es-missio-impossible_0_2597140272.html

Us sentiu reflectits/des en l’experiència de la Paula i en Joan? Heu viscut alguna experiència similar ara que, aproximadament, un 30% de la població ha teletreballat a causa de la pandèmia?

El text parla d’“aventures” viscudes en clau de teletreball (per exemple, el confinament del grup bombolla dels fills). Podries relatar tu també alguna “aventura” en aquest sentit? Quin aprenentatge familiar n’heu extret?

El text parla de moments “estressants” derivats de la tensió pròpia de la convivència. Quin estrès o expressions d’atabalament han mostrat els vostres fills/es arran del teletreball?