Una pel·lícula per VEURE
Els descendents Alexander Payne, EEUU, 2011

Aquesta pel·lícula té una mica de comèdia i una mica de tragèdia i no hi ha dubte que es mou en terreny delicat pel que fa als diversos temes que planteja. D'una banda, el retrat humà d'una família parteix, de fet, d'una infidelitat (Matt King, el protagonista, acaba de descobrir que la seva dona, que ha tingut un accident i està en coma irreversible, tenia una aventura amb un altre home). Però el film aconsegueix proposar una interessant reflexió sobre la dignitat humana, la imperfecció de les persones, les seves ambicions i dubtes i, molt especialment, l'estimació familiar.
D'altra banda, hi ha el tema de la terra lligada a la pròpia identitat, la preciosa terra paradisíaca de Kauai que Matt i els seus cosins han heretat (ja que són descendents de la reialesa hawaiana). Poden acceptar un negoci espectacular i fer-se rics tot venent el terreny a una constructora que destrossarà el paradís o respectar les seves arrels i mantenir verge aquell lloc meravellós.
Els personatges es fan entranyables pels seus defectes, per la seva feblesa, i la pel·lícula transmet fortament la idea que som capaços de redimir-nos gràcies a l'estimació. Matt King és un pare que no ha exercit fins ara la seva responsabilitat amb les seves dues filles: Alexandra, de disset anys, una adolescent rebel que va enviar a un internat i de la qual anem descobrint la saviesa i fortalesa al llarg del film; i Scottie, una nena de deu anys força precoç i despreocupada. Matt té l'oportunitat de conèixer i estimar de veritat aquestes noies i de ser un pare transmissor d'una herència molt més important que els diners.