EL PUNT AVUI- Rigau flexibilitza la cobertura de les baixes del professorat
Enviat per recullpremsa dins de GeneralM. R.
Ensenyament aplicarà excepcions al decret aprovat pel ministre Wert que obliga a no cobrir les substitucions del professorat fins passats deu dies lectius i permetrà les substitucions des del primer dia en els centres que hi hagi altres baixes simultànies i es prevegi que aquestes coincideixin un mínim de cinc dies de classe.
Si un centre té menys de 20 mestres, està situat en una zona rural o bé és d’educació especial les baixes es cobriran des del primer dia a partir de la segona incidència simultània. A les escoles amb plantilla de 20 o més mestres es nomenarà personal substitut des del primer dia a partir de la tercera baixa simultània.
Als instituts i seccions de menys de 12 grups, quan es tracti d’incidències del professorat que imparteix ESO, es nomenarà substitut des del primer dia a partir de la segona baixa simultània. Als instituts de 12 o més grups, les substitucions seran el primer dia a partir de la tercera incidència simultània.
Finalment, al batxillerat la formació professional, als ensenyaments esportius, a les escoles oficials d’idiomes, a les escoles d’art, als centres i aules de formació d’adults i als serveis educatius es nomenarà personal substitut des del primer dia a partir de la tercera incidència simultània. En la resta dels casos, Ensenyament no nomenarà substituts fins al cap de deu dies lectius, com mana el decret del ministre Wert, i en aquests casos cada centre haurà de fer front a aquesta situació en funció dels seus recursos.
Les excepcions del nomenament de substitucions en funció del tipus de centre i de les baixes simultànies les ha fet saber Ensenyament a través d’una nota interna feta arribar a través d’intranet a tots els centres. En aquesta nota també especifica que des d’ara fins a final de curs es cobriran totes les baixes el primer dia a partir de la segona incidència simultània a tots els centres i en tots els nivells educatius, una mesura conciliadora cap als docents quan falten pocs dies perquè el sector faci una altra vaga, el dia 22 de maig. Rigau va anunciar a finals d’abril que la Generalitat acatava el reial decret llei del govern de l’Estat, el qual, entre d’altres, obliga a incrementar la jornada laboral dels mestres i permet només la substitució del professorat únicament quan hagin transcorregut deu dies lectius des de la baixa.
Alhora la consellera va dir que presentaria un recurs al Constitucional per invasió de competències si així ho recomana el Consell de Garanties Estatutàries.
Més difícil obtenir beca universitària
Notes més altes
Competències
L’Estat pretén també que les autonomies es facin càrrec d’una part d’aquestes beques. El secretari d’Universitats, Antoni Castellà, va recordar ahir que és “inacceptable” voler fer pagar les comunitats per una competència que no tenen. Catalunya fa dècades que reclama aquest traspàs, i fins i tot té un programa d’ajuts propis, que abasta el 20% dels universitaris.





Entrades (RSS)