Educació Infantil
Centrem-nos

Avui és el primer dia de classe i en Biel estrena col·legi, senyoreta, amics i tot el que comporta una adaptació a P3. Tota la família acompanya el nen a l'escola; és clar, és un dia molt important. Totes les emocions emergeixen tant en el nen com en la família. Toquen les cinc de la tarda i la porta de l'escola sembla el lliurament dels Oscar. Tot ple de càmeres, tauletes, mòbils, gent i més gent cridant el nom dels fills. En Biel, pobre, només de veure això comença a plorar mentre la mare li fa senyals a la mestra perquè l'atengui. Imagineu-vos el panorama. De camí cap a casa, tot són preguntes de la mare, el pare i els avis: Com t'ha anat el dia? Per què ploraves? Com es diu la teva senyoreta? T'has menjat l'entrepà? Has fet pipi? Per què no em parles?... En Biel calla davant el bombardeig i els pares s'amoïnen més - Ai Déu meu! A veure si li han fet alguna cosa! I si li estan fent bullying? Demà parlarem amb la mestra i demanarem una entrevista. L'endemà, de camí cap a l'escola, en Biel diu: L'Ahmed és el meu amic. La mare intenta treure'n més informació perquè ell continua fent volar el seu cotxe com si no anés amb ell. I és que a en Biel no li passa res, simplement va tenir un dia tan emocionant que necessitava pair tot el que havia viscut i, quan convingui, expressarà les seves vivències. Certes o inventades, qui sap.

Us heu trobat en la situació d’aquests pares?

Deixem parlar els nostres fills? Respectem el seu ritme i temps de parla?

Preguntem més que parlem?