Educació Infantil
Així no anem bé
Temps... amb la família

Buf! Quin dia se li presenta a la Gina! Portar els nens a l'escola, anar a treballar, recollir-los, acompanyar el gran a l'entrenament de futbol mentre es baralla amb l'altre perquè bereni, arribar a casa, revisar els deures, entretenir el petit perquè no molesti el germà, fer el sopar... Això no deu ser bo per a la salut -pensa. Però ella és forta i, tot i que el Xavi li posa dels nervis perquè ell arriba quan els nens ja dormen, se'n surt.

La Sònia, la seva millor amiga, està al dia de la seva vida, i no pas pel Facebook, ja que no té temps ni per a això. Cada dia, mentre esperen que els nens surtin de l'escola, parlen del ritme de vida que porten totes dues. Una, que aprofita la nit per connectar-se a Internet i evadir-se dels problemes; i l'altra, que, un cop que seu al sofà, s'adorm. I així no poden seguir.

Encara tenen el cap de setmana! -podrien pensar-. Però no oblidem que hi ha els partits de futbol de la canalla, que fa que recorrin la comarca cada dissabte o, fins i tot, diumenge. I, si no, les visites a les sales de festes, perquè és l'aniversari d'algun nen de la classe del Marc.

És clar, no em sorprènn que es queixi la iaia que no van a veure-la. I és que, tal com tenim els horaris, no queda temps familiar. Un temps per parlar amb la parella i els fills, per jugar a algun joc tots plegats, per desconnectar dels mòbils, de la televisió i de les tauletes... Bé, us deixo que la Clara està plorant un altre cop, segur que se li ha caigut el xumet.

La tieta Roser

Ens és familiar el ritme de la Gina?

Busquem excuses com la feina o la societat per no reconèixer que no dediquem prou temps a la família?

Quina visió tenen els nens de la nostra vida?