És bo SABER-HO
"Educar no és tan difícil", M. Jesús Comellas, Editorial EUMO

Aquest és un llibre de lectura senzilla que defensa el paper de la família com a nucli educatiu i que expressa amb claredat que els pares eduquem sempre. Això pot fer pensar en un llibre que exerceix una gran pressió sobre els pares. Però no és així. L’autora aconsegueix que, a través de les experiències, ens situem davant del fet d’educar amb una naturalitat que ens permet ser nosaltres mateixos, amb els nostres encerts o desencerts.

Lluny de la provocació, el títol del llibre recull de manera fidel el que defensa l’autora: eduquem a cada moment, des que sona el despertador al matí i saludem els fills amb un «bon dia!» o un «apa, afanya’t», fins que arriba la nit. Cal que reivindiquem el dret moral d’educar i siguem capaços d’exercir-lo, perquè educar és ensenyar a viure.

Maria Jesús Comellas articula el discurs al voltant de tres eixos: el grup familiar com a nucli d’estimació i, per tant, on resideix l’autoritat per educar; el que podem exigir a la canalla quan practiquem la responsabilitat d’educar i les reaccions que podem esperar-ne en funció de cada edat, durant aquest procés de creixement i de maduració.

M. Jesús Comellas. És mestra, doctora en psicologia i professora emèrita de la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona, on imparteix el Postgrau en Orientació i Estratègies per al Debat Educatiu en el Context Familiar i coordina el Grup de Recerca Orientació i Desenvolupament Educatiu (GRODE). És dinamitzadora del projecte Espais de debat educatiu, adreçat a les famílies, que la Diputació de Barcelona porta a terme en diferents municipis, i té una dilatada experiència com a assessora familiar.