"És l'única manera d'estar més a prop dels nostres fills per advertir-los dels riscos que es poden trob
Eduquem quan... ajudem a escollir

Ens fem de Facebook?

Joanna (43 anys, mare de la Irene, de 13 anys, i d'en Llorenç, de 9)
Conversa A: La Irene fa dies que em dóna la llauna perquè vol obrir un compte a Facebook, però jo no ho tinc clar perquè crec que és molt petita. Diu que les seves amigues són com ella i que totes hi tenen compte. Em retreu que se sent marginada perquè no pot compartir res amb elles. Li dic que s'esperi una mica, que ja tindrà temps per poder-ho fer, però ella està tan capficada que no para d'insistir-hi. Estic ja cansada d'aquesta situació.

No surt de l'habitació

Montserrat (50 anys, mare d'en Felip, de 16 anys, i de la Teresa, d'11)

Conversa A: Estic molt contenta amb en Felip! L'altre dia, a la reunió de classe, els pares dels seus companys rondinaven pel comportament dels fills: que si surten massa, que si arriben tard a casa, que si no els veuen estudiar... En canvi, en Felip es passa totes les tardes estudiant a casa, tancat a l'habitació; fins i tot va a dormir tard perquè s'hi posa després de sopar. El que no entenc és que, després de tant d’esforç, els estudis li vagin pitjor que el curs passat. Ell diu que són molt més difícils.

No el coneix

Teresa (46 anys, mare de la Paula, de 16 anys)
Conversa A: Estic molt amoïnada i no sé què he de fer. Ahir la teva filla Marta em va dir que la Paula tenia una cita amb un noi de 27 anys que havia conegut al Facebook i que ella l'havia intentat convèncer perquè no hi anés, però no li vol fer cas. Què hi puc fer? Què li puc dir?

Vigila què penges a les xarxes!

Ramon (50 anys, pare d'en Joaquim, de 18 anys, i de l'Anna, de 16)
Conversa A: Estic bastant sorprès pel que m'ha explicat el meu fill Joaquim. Ell i la seva germana Anna s'ho expliquen tot, es tenen molta confiança, fins i tot comparteixen amics al Facebook. Tu ja saps que jo no hi entenc gaire, d'aquestes coses d'ordinadors, i menys del Facebook, que no sé ni com funciona. Per això no vaig entendre gaire quan em va explicar que l'Anna penjava fotos seves una mica compromeses i que estava preocupat perquè podien arribar a molta gent que en podria fer un mal ús. Pot passar això?

Adaptació extreta del portal Família i Escola

Com a pares, ens sentim identificats amb alguna conversa - situació?

Sabem deixar-nos aconsellar o som més bons aconsellant?

Dialoguem amb els nostres fills sobre l’ús que en fan o en fem, de les xarxes socials?