Una pel·lícula per VEURE
HOME, Yann ARTHUS-BERTRAND (França, 2009)

Aquesta pel·lícula conté unes imatges d'extraordinària bellesa, mitjançant les quals Yann Arthus-Bertrand ens vol transmetre una visió crítica del que estem fent amb el nostre planeta. La nostra mirada, per tant, al llarg de la pel·lícula, passa de l'admiració per les imatges espectaculars i la variada i impressionant riquesa de la creació que se'ns mostra, a la profunda preocupació pel mal que li estem fent a la terra.

L'ésser humà ha protagonitzat un procés admirable de domini i transformació de l'entorn, per poder aprofitar tota la riquesa del planeta, però avui ens enfrontem a l'amenaça de l'esgotament de recursos, de l'escalfament creixent del planeta i del greu trastorn de l'equilibri de la biodiversitat.

És urgent una reacció de coherència de valors dels éssers humans: cal promoure mesures de sostenibilitat i respecte per l'equilibri ecològic; si no, el tresor de la vida, tal com el coneixem, està en un greu perill. Com es diu a la pel·lícula, "és massa tard per ser pessimistes": hi ha un munt de coses que ja s'estan fent i moltes més que ens podem proposar fer, sense excuses. El paper de l'educació en valors, coherents i viscuts de veritat a casa i a l'escola, és imprescindible.

Podeu veure la pel·lícula sencera en aquest link:

Aquí teniu un dossier pedagògic per aprofitar-ne el contingut: