Educació Primària
Vols dir que hi ha coses tant importants que ja no s´obliden
El valor del temps (l'agenda!)

Vespre d'un diumenge en família. L'Andreu surt del bany amb els cabells mullats i, en passar per la sala, veu el pare amb la "tauleta".
- Papa, què estàs fent?
- Repassant l'agenda per a demà mentre vigilo el sopar.
- Tens molta feina?
- Sí, fill, demà tinc una reunió al matí i una visita a la tarda. No sé quan acabaré.
- Buf. Ja tindràs temps per dinar?
- Doncs no ho sé.
- Jo no tenia gaires deures per a demà -diu l'Andreu-. També m'ho apunto a l'agenda, el que he de fer. A l'escola sempre ens ho estan dient: "Tota la feina, apuntada a l'agenda. I mirar-la cada dia quan arribem a casa" -segueix l'Andreu-. Però, de vegades, no hi ha temps per apuntar-ho tot! Els deures, la música...!
- Cal apuntar tot el que és important. Tot allò que tens la responsabilitat de fer. Per a això són les agendes!
Mentre pare i fill parlen, la mare entra amb la Laia als braços.
- Andreu, encara t'has d'eixugar els cabells? I tu, ja vigiles el sopar? -I, sense esperar resposta, afegeix-: Es nota que portem ritme de diumenge! Però demà és dilluns i ens he de posar les piles!!!
La mare se'n va i l'Andreu es queda pensarós uns instants i diu:
- La mare també té una agenda?
- Sí, fill - contesta el pare, passant-li la mà pels cabells- també la necessita per a la seva feina.
- I també us apunteu les coses que s'han de fer a casa?
- Doncs no, el que fem a casa, no.
- El que fem a casa ho penseu junts, oi? És important, però no cal apuntar-ho. Només cal ser-hi!
La intervenció ha agafat per sorpresa el pare i, mentre li remou els rínxols, li diu:
- Mira, hi ha coses que no cal que ens les apuntem a l'agenda. Com, per exemple, el que hem fet avui: sortir a passejar, anar al parc, jugar tots junts a casa. El que cal és organitzar el temps per dedicar-lo a la família.
- Vols dir que hi ha coses tant importants que ja no s'obliden?
- Sí, fill, tens raó -I, en aquest moment, el pare flaire una certa olor de cremat que prové de la cuina-. Ostres! Parlant parlant i no hem pensat en el sopar!!!

El temps que dediquem a cada cosa és indicatiu del valor real que li atribuïm. Tenim temps per als nostres fills?

Dedicar temps és una condició necessària en qualsevol relació. En l'educació dels fills, imprescindible! Això vol dir renunciar a d´altres coses que ens demanen temps en favor de la convivència educativa amb els fills. A què ens costa renunciar? Quines renúncies portem millor? I pitjor?

L'agenda és una eina per reforçar la memòria i aprenem a utilitzar-la quan la necessitem. Podem fer que els nostres escolars la considerin útil? què hi apuntem: les coses susceptibles de ser oblidades o les coses importants? Cal apuntar-ho tot per fer-ne un bon ús?