És bo SABER-HO
Temps d'oci familiar a cost "zero"

La "benaurada" crisi està ajudant a redescobrir algunes pràctiques familiars i socials que mai haurien d'haver desaparegut del repertori del "sentit comú" i que ara les podem trobar suggerides en publicacions de gairebé tots els estils, adreçades a pares i mares de família. Es tracta d'activitats de lleure i oci que poden gaudir junts tots els membres (gran i petits) de la família sense cap cost, sense haver de "consumir" o pagar res.
Que no s'entengui que estem fent cap mena boicot al consum cultural! Hi ha una oferta molt bona per tot el nostre país i algunes propostes estan força ajustades de preu. Sinó que estem reivindicant el que podríem anomenar com "passar una bona estona junts, pares i fills".
Passar l'estona, pot voler dir, gaudir de compartir uns jocs, unes lectures, ballar, cantar, veure... O fer alguna activitat a casa, a la natura, de les que ens poden venir de gust: passejar, badar, anar en bicicleta, en patins...
Si no ens aturem una mica no ens podem ni adonar que vivim tant de pressa que fins correm per omplir i tornar "útil" el temps d'oci. Reivindiquem doncs el temps mort fins i tot l'avorrir-se. I donem la benvinguda a aquelles activitats com fer un treball manual amb capses de cartró, pega i papers de colors, o endreçar calaixos o altells (i de passada, recordar històries de la vida de família), o badar: tot mirant per la finestra qui passa pel carrer o les formes que van prenent els núvols!